Orden og system på kontoret giver bedre arbejdsmiljø


Generelt / mandag, oktober 31st, 2016

ea36b70c2ffc1c3e81584d04ee44408be273e5d210b3164194f8_640_office

Kender du det, når det roder på kontoret, og motivationen og engagementet daler i takt med at rodet bliver større? For mange mennesker kan rod og uorden være med til at skabe mentalt såvel som en fysisk kaos, hvorfor det er vigtigt at bevare en hvis orden og skabe nogle systemer for at forbedre og bevare det gode arbejdsmiljø.

Sådan kommer du i gang

Først og fremmest er det en god idé at lave en grovsortering, hvis din arbejdsplads roder meget. Skil dig af med affald og unødvendige ting og dokumenter. Det vil øjeblikkeligt give mere overskud og mod på at skabe nogle vedvarende og effektive systemer, der kan gøre dit arbejde meget nemmere.

Når du har lavet en grovsortering, kan du med fordel sortere dine ting, papirer og dokumenter i forskellige kategorier for at få et bedre overblik. Når det så er gjort, er det tid til at lave nogle systemer, der giver mening for dig.

En rigtig god måde at skabe system på, er ved hjælp af opbevaringskasser i forskellige størrelser. Man kan for eksempel have arkivæsker til papirer, der er irrelevante men skal gemmes, plastkasser med låg til forskellige objekter man bruger ofte, dokumentmapper for at holde orden i alle sine papirer og lagerkasser til ting, man kan opbevare på et eksternt lager i eller udenfor arbejdspladsen.
Opbevaringskasser er formentlig den bedste og nemmeste både at skabe orden og system på, der vil gøre arbejdsmiljøet bedre, da det er en nem og overskuelig måde at organisere sine ting på. Derudover kan man også nemt gemme sine ting væk i opbevaringskasser, så de ikke ligger og flyder.

Køb opbevaringskasser her

Kunne din arbejdsplads eller dit hjemmekontor godt trænge til en kærlig hånd, system og orden? Så kan du købe alverdens opbevaringskasser i forskellige materialer, størrelser og farver hos Lyreco, der i øvrigt forhandler mange andre kontorartikler.