De fleste mennesker har sikkert set en stregkodescanner i deres liv, men har du tænkt over, hvor ofte de rent faktisk er i brug i alverdens sammenhænge? Vi støder blandt andet på dem, når vi er nede at handle vores dagligvarer i det lokale supermarked, eller når vi står ved kassen, og ekspedienten skal bippe vores nye tøj ind, inden vi kan tage det med os hjem. En stregkodescanner er et uundværligt værktøj i mange forretninger og virksomheder.
Hvilken stregkodescanner skal du vælge?
Hvis du står og skal til at åbne din egen virksomhed, men mangler at få købt dine stregkodescannere, så er det vigtigt, at du starter med at danne dig et overblik over, hvilken type der er den rigtige for dig.
Der findes et hav af forskellige stregkodescanner, og du kan derfor med fordel gøre dig nogle overvejelser om, hvad din stregkodescanner skal kunne, inden du foretager dit køb. Den skal gerne være nem at betjene – det er klart! Den må selvfølgelig også gerne være hurtig og effektiv at bruge for alle, men der er også langt mere, der skal overvejes, så du får en stregkodescanner, som passer til netop dit miljø.
Er det vigtigt for dig, at det er en trådløs håndscanner? Eller skal den i stedet være en kablet scanner, som står fast på én bestemt lokation? Skal den udelukkende læse 1D-koder, som er de helt almindelige stregkoder, eller skal den også kunne læse 2D, som omfatter blandt andet QR-koder? Mulighederne er mange, derfor er det vigtigt, at du vurderer, hvad behovet er til netop din virksomhed. Der er dog én ting, du kan være helt sikker på – en stregkodescanner er guld værd i enhver velfungerende forretning.
Sådan holder du orden på dit lager
Stregkodescannere er ikke kun en stor hjælp i forretninger, de er også en uvurderlig hjælp på lageret, når der skal holdes styr på alle tingene ude bagved. Der findes stregkodescannere, som er ideelle til lagerstyring generelt, og når der skal afholdes status, da de er nemme og praktiske at gå rundt på. En stregkodescanner af god og høj kvalitet er med til at sikre dig, at du har godt styr på din forretning, og at du altid har orden på dit lager.